Terapia ręki
Terapia ręki – Zajęcia w ramach terapii ręki z pedagogiem opierają się na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców oraz poprawie koordynacji oko-ręka poprzez pracę na obręczy barkowej.
Na zajęciach indywidualnie dobieramy określony sposób działania, zbiór ćwiczeń umożliwiający stabilizację centralnej pracy i usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów kończyny górnej.
Terapia ręki ma na celu :
• usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców,
• dostarczanie wrażeń dotykowych, czuciowych i poznawania dzięki temu różnych struktur , kształtów oraz ich różnicowania,
• pomóc rozwinąć u dziecka jego sprawność ruchową dłoni, umiejętność chwytu, a także koordynacje między dłońmi,
• obejmuje również naukę pisania.
Terapia ręki zazwyczaj skierowana jest do dzieci wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ze względu na możliwości interwencji terapeutycznej, jednak może również objąć osoby dorosłe, młodzież jak i dzieci młodsze
Terapia ręki to przede wszystkim zajęcia poprzez zabawę, należy dodać, że jest to terapia bardzo ważna z uwagi na funkcjonowanie dziecka zarówno w sferze poznawczej, jak również emocjonalno-społecznej.
Najważniejsza jest jednak motywacja dziecka do podjęcia działania.
PSYCHOLOG
Zapewnij swojemu dziecku wsparcie w trudnych sytuacjach i skorzystaj z pomocy wykwalifikowanych psychologów.
PSYCHOTERAPEUTA
Skutecznie pomagamy w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi i zachowawczymi u dzieci. Pomożemy Twojemu dziecku
FIZJOTERAPEUTA
Wspieramy rozwój fizyczny dzieci oraz pomagamy w leczeniu urazów i chorób układu ruchu ORAZ pomoc w zakresie rehabilitacji.
LOGOPEDA
Rozwój komunikacyjny dzieci oraz pomoc w leczeniu zaburzeń mowy i głosu. Pomoc w zakresie rehabilitacji i doskonaleniu umiejętności językowych.
NEUROLOGOPEDA
Nasz neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zapewni profesjonalną diagnozę i skuteczną terapię.
PEDAGOG
Projektowanie i realizacja działań mających na celu wspieranie procesów edukacyjnych i rozwoju osobistego uczniów,